L’assignatura de filosofia juga un paper cabdal en el batxillerat. En gran mesura contribueix a l’assoliment dels objectius d’aquesta etapa educativa, tal com a l’actualitat estan plantejats i tal com els formula l’actual projecte de decret preparat per
D’altra banda, compartim el plantejament que es manifesta a la proposta de currículum de la nova assignatura Filosofia i ciutadania que figura com a annex del decret quan es diu: “tant a
D’acord amb aquest plantejament, consideram que en un moment en què es pretén incrementar la responsabilitat de l’assignatura de filosofia en la consecució dels objectius comuns del batxillerat, atribuint-li com es fa amb el conjunt del batxillerat una funció tant terminal com propedèutica i es reconeix i es reforça el seu paper instrumental, així com se n’amplien els continguts amb els que corresponen a l’educació cívica i ciutadana, és un greu error disminuir l’assignació horària actual i, en conseqüència, donam suport a la reivindicació plantejada per l’esmentada plataforma i demanam a les màximes autoritats educatives d’aquesta comunitat que, com a mínim, es mantenguin a primer de batxillerat 3 hores de dedicació a la matèria. Amb aquesta rectificació de la proposta inicial creiem que no faran més que donar altes proves de saviesa i qualificació.
Mallorca, febrer de 2008.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada